Trónkövetelők

 2009.12.12. 15:28

 

Akkor jöjjön gyorsan a pályázók örömére egy kis szösszenet, mert utána még meg kell néznem valamit, aztán készülni az estére.

Azt már mondtam, hogy megint útra kelek. A munkahelyen meg kell valaki helyettem. Mivel ez egy kis cég, ezért én voltam ott egyedül, aki értett ezekhez a fura szerkezetkehez. Volt is munkám bőven, ha olyan nap volt. Persze kár tagadni, olyan is előfordult, hogy egész nap csak hesszeltem – bocs főnök. Így hát mikor felvettek az új helyre, fel kellett mondanom. Bevallom, kicsit sajnálom a dolgot, de mennem kell. Megfojt ez a város, megfolyt a környezet, nekem vissza kell mennem oda, ahová tartozom. Ott már várnak rám, sokan, nem csak a kávézónkban.

Adtunk fel hirdetést az újságban, meg a helyi TV adón is megy talán, plusz bejelentettük a munkaügyin. Ott ismerek is 1-1 embert, szóltam nekik, hogy kerítsenek valakit. Ez nem is tűnik olyan nagy dolognak a válság közepén, ekkora munkanélküliség mellett meg pláne. Legalább is így gondoltam eddig.

A hét elején felhív a kontakt a munkaügyről, hogy ő adna egy telefonszámot, azt hívjam fel, mert hogy a gyerek akar pályázni, de ő nem éri el. Mondom neki; anyám, nekem kell felhívnom azt akinek melót adnék? Hát hol élnek már? Ők a munkaügyi központ, ez a dolguk. Ne nekem kelljen már rohangálnom ez után is! Na persze a rohadt nagy szívem fog a sírba vinni, felhívtam. Elmeséltem neki mi az ábra, mit kellene csinálni. Erre megszólal; „érettségi kell hozzá?” Hát mondom, nem b*szod! Nekem nem kell, de aki ekkora gyökér, hogy IT vezetőnek jelentkezik valahova érettségi nélkül, annak úgy kell. Mondtam neki, hogy azért jöjjön be, mert hátha csiszolatlan gyémánt, vagy valami, de lélekben már letettem róla.

Pár nap múlva jelentkezik egy másik gyerek. Van vagy 30 éves. Azt mondja, ő még nem dolgozott sehol, meg igazából infós végzettsége sincs, csak egy ECDL, de már iskolás kora óta otthon bütyköli a masinákat. Na, mondom, ez megint egy gyenge kezdés után erős visszaesés. Mi a fene van a világgal? Én voltam csak egyedül képes arra, hogy 16 éves korom óta munka mellett tanuljak? Kezdem azt hinni, hogy itt mindenki meghibbant. Vezető állásba egy szutykos 3 hónapos tanfolyammal? Öreg, ez nem a Tesco árufeltöltő szekciója! (Bocs a Tesco-soktól) Azért beszélgettem vele, de már temetem az ügyet.

Jött a gyerek is a kettővel ezelőtti bekezdésből – tudjátok, az anti-érettségis. Olyan jólelkű kölöknek látszik, de most mit csináljak vele? 24 éves, érettségije nincs, van 2 szakmája (bolti eladó, meg karosszéria lakatos), munkatapasztalat semmi. Ha másért nem, a START kártya miatt érdemes lenne felvenni, de nem ért semmihez. Azt mondta, gyerekkora óta érdekli a téma, meg foglalkozik is vele. De akkor miért nem szerzel róla valami kézzelfogható papírt öcsém, hogy értesz hozzá. Azt várod, hogy majd itt téged taníttatni fognak? Maximum a konferenciákra eljárhatsz! Na, amúgy nem akarom lehúzni a srácot, mert tényleg olyan csupaszív-szeretet. Furdalna is a lelkiismeret, hogy megeszik a klimaxosok ott reggelire első nap.

Ezen a kettő jómadáron teljesen ledobta az agyam az ékszíjat péntek délután. Aztán meséli a kolléganő, hogy az ő két lányát is behívták a munkaügyre ezzel kapcsolatban. Szintén ECDL tanfolyammal, ami már volt vagy 4 éve. Azt mondták nekik, semmi komoly, csak egy kis Excel, kis Word, meg ha kicsúszik egy kábel a gépből, akkor vissza kell dugni. Hát én ennek hallatán már indultam is a központba ráborítani az asztalt a nőre, majdnem úgy kellett lefogni. Az anyádat, azt! Attól hogy te egy kis irodában tologatod a szerencsétlenek aktáit, attól ez még többről szól kicsit, mint kábeleket dugdosni, meg Excelezni! Ezzel most úgy éreztem, engem is minősít a nő ismeretlenül, meg a cég munkáját is, pedig Isten bizony, itt sokan komolyan és keményen dolgoznak, hogy a boltok polcain lehessen az a termék. Nem vártunk mi ide doktori címmel senkit, de legalább a minimum legyen meg! Ezzel betelt a pohár! A magyarok mind hülyék, komolyan mondom… karosszéria lakatos, meg szimpla érettségis… IT vezetőnek, nagy kerek 0 tapasztalattal? Hát még a saját szakmájában sem alkalmaznák kisegítőként, nem hogy egy cég középvezetőjeként! Gratulálok munkaügyi központ, gratulálok srácok.

 

Magyarország, én így szeretlek!

 

Címkék: it költözés munka érettségi vezető képzettség munkaügyi központ

A bejegyzés trackback címe:

https://cimeazvolt.blog.hu/api/trackback/id/tr1001592579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása